Dunkirk and the Battlefield Gothic

Autor/innen

  • Robert Burgoyne

DOI:

https://doi.org/10.17169/mae.2019.79

Abstract

The war film has been analyzed extensively as a genre of a particular dramaturgy of affects – from patriotic pride and sense of community, the horror and ecstasy of combat to the melodramatic sacrifice of the individual soldier. This article shows how DUNKIRK (2017) adds another narrative of modern war, that seems to be incommensurable to the first: a vision of war as a permanent state of desolation, loneliness, and waste.

Autor/innen-Biografie

Robert Burgoyne

Robert Burgoyne ist Professor für Filmwissenschaft an der University of St Andrews, Schottland. Seine Forschungsschwerpunkte sind Historiographie und Film, mit einem Fokus auf US-amerikanisches Kino, amerikanische Geschichte und nationaler Identität sowie deren Konternarrativen im Film.

Veröffentlicht

2019-05-25

Zitationsvorschlag

Burgoyne, R. (2019). Dunkirk and the Battlefield Gothic. Mediaesthetics – Zeitschrift für Poetologien Audiovisueller Bilder, (3). https://doi.org/10.17169/mae.2019.79

Ausgabe

Rubrik

Artikel